Fueron el Plan de Emergencias Municipal, La moción nacionalista del Día Internacional de la Mujer Trabajadora y la realización de actos conmemorativos del 30 aniversario de las primeras elecciones municipales
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Minuto de silencio en honor de las víctimas del 11-M en su quinto aniversario
El 'buen rollo' del que presume el gobierno municipal ordense parece haberse traspasado al pleno de la corporación. Si hace apenas unas semanas nos sorprendían a todos con la aprobación por unanimidad de la moción nacionalista solicitando la personación como acusación particular del Concello en el juicio contra la contaminación de Sogama, en esta ocasión no fue una, sino hasta en tres las ocasiones en las que los 17 miembros de la corporación se ponían de acuerdo en todo.
Plan de Emergencias Municipal
Los 17 dieron su aprobación inicial al Plan de Emerxencias Municipal, elaborado, según el gobierno "para que as forzas de Protección Civil de Ordes dispoñan dun instrumento de traballo para facer fronte ás distintas continxencias que poidan producirse no municipio".
También la moción presentada por la nacionalista María Xosé Raña vio como se aprobaba igualmente por la unanimidad de todos los presentes. En este punto, la concelleira de Muller, Ana Álvarez, aprovechó para anunciar que su departamento está ultimando el II Plan de Igualdade entre Homes e Mulleres, “que busca que as políticas que se apliquen nesta área sexan transversais e se apliquen de forma integral, polo que estamos a falar con todos os departamentos implicados e despois o presentaremos a este pleno”.
Ana Álvarez recordó iniciativas que el Concello está poniendo en marcha para promover el asociacionismo y el empleo femenino, como la Feira Intercultural o el obradoiro de empleo (en el que el 71% de sus alumnos son mujeres), a lo que hay que unir diversos cursos de formación para mujeres que prestan asistencia a domicilio o programas de inserción laboral para víctimas de violencia de género.
Ana Álvarez recordó iniciativas que el Concello está poniendo en marcha para promover el asociacionismo y el empleo femenino, como la Feira Intercultural o el obradoiro de empleo (en el que el 71% de sus alumnos son mujeres), a lo que hay que unir diversos cursos de formación para mujeres que prestan asistencia a domicilio o programas de inserción laboral para víctimas de violencia de género.
Por su parte, Raña subrayó que “nestes momentos de crise económica que está vivindo a nosa sociedade, a defensa dos dereitos laborais das mulleres faise imprescindíbel, xa que a ameaza da redución de postos de traballo vai incidir de maneira particular sobre o emprego feminino, que adoita ser un emprego marcado pola precariedade e sen a cobertura suficiente ante o desemprego, tal e como estamos a ver no sector textil de Ordes”.
30 aniversario de las primeras elecciones municipales
Finalmente, el pleno también aprobó por unanimidade una moción del grupo de Gobierno para la realización de actos conmemorativos del 30 aniversario de las primeras elecciones municipales, el 3 de abril de 1979. El portavoz municipal, Manuel Astray, explicó que “pretendemos facer actos institucionais, un día de portas abertas no Concello e redactar un manifesto con todos os grupos municipais en defensa da democracia e os seus valores”.
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Pero el 'buen rollo' terminaba cuando llegaba el turno de ruegos y preguntas. El BNG solicitaba que se tuviera en cuenta una propuesta nacionalista de 21 de enero de 2002 sobre la ronda de circunvalación de Ordes, que contemplaba una salida en Leira. El ruego fue rechazado por Astray, quien advertió al BNG que “poñerlle trabas á rolda de circunvalación é poñela en perigo” ya que “hai un proxecto aprobado e non ten sentido saír a estas alturas con outra proposta”.
Sobre este particular, el alcalde Manuel Regos recordaba que “persoalmente nunca estiven a favor da circunvalación, pero sí a este proxecto que aprobamos que é unha travesía alternativa xa que pensamos que se pasan coches pola vila, iso é vida para Ordes. O único que pretendemos con esta travesía é desviar o tráfico pesado”.
Regos insistió en que este proyecto “foille presentado ao presidente Touriño o 15 de xaneiro de 2008” y que el Grupo de Gobierno de Ordes “conseguíu a obra máis importante desta lexislatura, duns 2,2 millóns de euros, a costa do silencio, do traballo e das negociacións coas distintas administracións”. O alcalde se refería a la postura mantenida por el tripartito durante la presentación de las mociones sobre los camiones de Sogama, tanto en el pleno de 25 de febrero coma en el de 29 de septiembre de 2009.
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Manuel Astray mantenía que “daquela o BNG pedía que os camións de Sogama se desviase pola autopista ata Ledoño, non pedían esta rolda que acabamos de conseguir”. Además, puntualizó que “a moción do 29 de setembro saíu adiante cunha enmenda do grupo de Goberno, que permitía que se valorasen outras rutas alternativas a Ledoño, que era a que propoñía o BNG”.
El edil nacionalista Ramiro Recouso señalaba en este punto que con el proyecto que el Gobierno Municipal propuso inicialmente a la Xunta, que sólo contempla una salida en el Polígono Industrial, “só se da “solución para o tráfico pesado que ven desde Santiago, mais non o que circula desde A Coruña, que supón o 75% do tráfico pesado que circula por Ordes”, ademáis, segundo o concelleiro nacionalista, “se só se contempla como única saída a do Polígono Industrial, provocarase un colapso circulatorio no mesmo debido ao tráfico continuado de camións”.
Por su parte, Gonzalo Castro hizo público el agradecemento de los nacionalistas a los vecinos y vecinas por la gran movilización que llevaron a cabo para conseguir el desvío de los camiones de Sogama del centro de la villa, cuya muestra fueron las más de 3.000 firmas recogidas en apoyo de la reivindicación.Según Castro “esta grande mobilización dos veciños de Ordes ten permitido que a Xunta se teña comprometido a solucionar o problema da circulación dos camións de Sogama polo centro de Ordes, mediante a construcción dunha vía alternativa”. También emplazó al nuevo gobierno de la Xunta del PP a “respectar este compromiso co pobo de Ordes e construir coa maior celeridade a vía alternativa para desviar o tráfico de camións do casco urbano”.
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