viernes, 27 de febrero de 2009

Adiós camiones de Sogama, adiós

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El tráfico pesado por el centro de Ordes: epitafio de una reivindicación histórica

Desde la tarde del miércoles corrío el rumor en el ambiente periodístico de que algo gordo se tramaba en el Concello de Ordes. Las llamadas a algun edil infructuosas, las especulaciones y los rumores nos empujaban a rebanarnos los sesos ante el misterio que Manuel Regos y su equipo de gobierno reservaba a los medios de comunicación y a los 5.452 (INE 2008) vecinos del Concello de Ordes.
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Al fin, una llamada telefónica me despertaba a las indagaciones y sospechas a las 9 de la mañana del jueves.
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- En principio, rolda de prensa no Concello de Ordes ás 13 horas. Falta por confirmar dende o Consello da Xunta. Chamareite en canto saiba algo...
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Mis sospechas se tornaron todavía más profundas, y no fue hasta recibir la llamada confirmadora a las 11.30 h. cuando sabría que algo importante estaba a punto de acontecer en nuestro pequeño pueblo.

Una reivindicación histórica
Ya se notaba la gran espectación cuando subía las escaleras de la casa consistorial. Había periodistas y curiosos a partes iguales. Buena parte de los trabajadores del Concello, ediles, técnicos, ingenieros, y como maestro de ceremonias, Manuel Regos, alcalde de Ordes, con la noticia bajo el brazo:

- La Consellería de Política Territorial inviste 2,2 millóns de euros na rolda de circunvalacíón de Ordes.
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Al fin los ordenses podrían conocer la realidad de una reivindicación histórica que alejase el molesto tráfico pesado del caso urbano. ¿Cómo lo harían? El propio alcalde lo explicó ayudado de un gran mapa:
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-Trátase dunha travesía alternativa para o tráfico pesado. Un vial duns catro quilómetros de lonxitude que parte da N-550, á altura da ponte de entrada a Ordes, lugar coñecido coma Monte de Fernanduch, ata chegar de novo á estrada nacional no polígono industrial ordense.
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Se evitaría así el paso de buena parte de los 12.000 vehículos que cada día atraviesan la N-550 a sus paso por Ordes. En total, serán 4.400 metros de vial que dejarán los 2.600 metros interiores del casco urbano para tráfico doméstico. Siguió hablando el alcalde:
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- Esta obra permitirá unir tres polígonos empresariais da comarca, o de Cerceda co de Ordes e ambos co futuro polígono empresarial, de 1,5 millóns de metros cadrados, que imos facer en Poulo e que está na fase de aprobación do impacto medioambiental.
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Qué duda cabe que estaba de acuerdo con el alcalde de que si finalmente las obras se ejecutan de la manera proyectada, "esta importante mellora das comunicacións, unidas ao arranxo da estrada que une o polígono de Ordes con Cerceda, que se executará con fondos do Plan Miner, atraerán a numerosas empresas a Ordes, o que permitirá crear emprego e riqueza para o municipio.
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"Dixemos que íamos solucionar este problema..."
Pero aquel tumulto de gente y objetivos buscaban algo más. Sabía que algo más faltaba por ser contado... fue justo entonces cuando Xesús Pedreira tomó la palabra:
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- Dende o primeiro momento dixemos que iamos solucionar este problema, e cando tan só levamos dous anos de Goberno xa o temos solucionado...

Por un momento, Manuel Regos apuntaba contra tantos críticos con los que se toparon a la hora de sacar adelante sus iniciativas:
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- Despois das críticas, tanto do PP coma do BNG, que mesmo loitaron en contra nosa cando lles diciamos que non era necesario recoller firmas senón falar coas Administracións implicadas para conseguir unha solución, ao final o tempo danos a razón e conseguimos que, cando esta nova rolda esté operativa, ningún camión de Sogama teña que pasar polo núcleo de Ordes.
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Fue Pedreira quien mostró su agradecimiento a la Consellería de María José Caride por tamañas atenciones con nuestro Concello:

- Agradecémoslle á Consellería de Política Territorial e ao Goberno Touriño a súa gran aposta por Ordes.

Un carril bici de un kilómetro
José Ramón Blanco, responsable de Estudio Técnico Gallego, S.A., fue el encargado de explicarnos los pormenores de la obra:

- Este tramo partiría dende unha glorieta na N-550 ata a actual rotonda do Paraíso, xunto o IES nº 1 e a futura Casa Cuartel de Ordes. Este tramo contaría cunha plataforma de 20 metros de ancho, repartidos en tres carrís de 3,5 metros (dous de subida e un de baixada), así como unha zona reservada para paseo peonil e carril bici (de 3 metros cada unha). O proxecto complétase cunha beiravía dun metro (esquerda) e 2 metros (dereita, separados por unha mediana do carril bici e da zona peonil).

.- O obxectivo é unir os dous institutos de Ordes, o Nº 1 e o Maruxa Mallo, por un carril bici que non tería que cruzar ningunha estrada, xa que se construiría un paso inferior baixo a N-550 -dijo Regos.
- O segundo tramo desta rolda de Ordes, unha vez xa na AC-524, seguiría por esta estrada que enlaza coa AP-9, un vial de dous carrís (xa construída), ata o desvío a Buscás, onde se construirá unha glorieta -aseguraba Blanco-. O terceiro tramo consiste na ampliación da actual estrada de Buscás, dun único carril e que pasará a ter un ancho de oito metros, divididos en dous carrís de 3 metros de ancho cada un e beiravías dun metro de ancho a cada lado da calzada. Unhas características que se manterán tamén no cuarto tramo do vial ata chegar á vía principal do polígono de Ordes -dijo José Ramón Blanco, para a continuación analizar el último tramo del proyecto:

.- Este cuarto e último tramo da rolda leste de Ordes enlazará unha nova glorieta en Buscás coa vía principal do polígono de Ordes. Un tramo de nova construcións duns 2,2 quilómetros de lonxitude. Este último tramo enlazaría de novo coa N-550 nunha nova glorieta que distribuiría o tráfico procedente da Coruña, de Cerceda, do Polígono e do centro de Ordes.

2,2 millones costará el vial que será financiado íntegramente por la Consellería. Será el Concello de Ordes el encargado de elaborar el proyecto técnico, contratar y ejecutar las obras, poner a disposición los terrenos necesarios y encargarse también de tramitar todos los permisos y licencias pertinentes. Asímismo, una vez acabados los trabajos, el Concello también asumirá el mantenimiento y la conservación de estos enlaces.
- Esperamos que en quince ou dezaoito meses poidamos tela rematada, xa que esperamos comezar as obras aproximadamente este mes de outubro -dijo Regos.

Puedes ver el vídeo de la presentación haciendo clic bajo estas líneas:

Puedes ver el vídeo del recorrido del vial haciendo clic bajo estas líneas:




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