martes, 3 de febrero de 2009

El Pleno aprueba por unanimidad la moción del BNG contra Sogama

.
El grupo de gobierno ha dado el visto bueno a la propuesta nacionalista en vistas a que "vén dende o 2003, cando gobernaba o PP"

Histórica sesión plenaria la vivida hoy en la Casa do Concello de Ordes en donde se vio un aspecto muy poco común en la política: la aprobación por unanimidad de una moción de la oposición.

1. Sogama
Y nada menos que la de personarse en el procedimiento penal abierto contra la sociedad Sogama por sus presuntos vertidos contaminantes en el río Lengüelle. Según declaró el portavoz municipal, Manuel Astray, la decisión de personarse en la causa penal “non apunta á actual Dirección de Sogama”, si no que “isto vén dende o ano 2003, cando gobernaba o PP na Xunta”. También tomó Astray una apunte jurídico a la moción nacionalista como fue la de no presentarse como acción popular, sino como acusación particular, "xa que estamos directamente afectados".

La moción nacionalista ahora aprobada expresaba lo siguiente:
"Segundo diferentes informacións, os vertedoiros situados na Areosa, en Cerceda, continúan a contaminar o río Lengüelle coa vertedura de lixiviados, malia que o Xulgado de Instrucción Número 1 da Coruña abriu dilixencias por presunto delicto contra o medio ambiente, cando os veciños de Areosa descubriron unhas 3.000 troitas mortas no río Lengüelle, supostamente debido á fuga de lixiviados procedentes do vertedoiro, onde se acumulan miles de toneladas de lixo que exceden a capacidade de tratamento da planta de Sogama, provocando a continua contaminación do curso fluvial do Lengüelle. (...) Nas investigacións realizadas até o momento “constatouse a existencia de escuma procedente de lixiviados nunha auga sucia que indica a deficiente depuración dos líquidos contaminantes procedentes de Sogama e do vertedoiro, onde se acollen residuos sólidos urbanos non autorizados malia carecer de chemineas para extraer os gases e correr un grave risco de derrubamento, ademáis de carecer da impermebilización necesaria para evitar o filtrado de lixiviados, feito que xa foi investigado polo Seprona e Augas de Galicia, confirmando este organismo da Xunta que Sogama era a responsábel da vertedura e da morte das troitas".

Las frases de Manuel Astray, portavoz del gobierno municipal
"A decisión de personarse nesta causa non apunta á actual Dirección de Sogama, senón que isto vén dende o ano 2003, cando gobernaba o PP na Xunta. A actual Dirección de Sogama tomou xa medidas, como foi o despido dos presuntos responsables"

"O Concello de Ordes coincide coa preocupación pola afección ao medio ambiente destes verquidos, sen crear alarmismo nin sinalar culpables"

Las frases de Gonzalo Castro, portavoz del BNG
"O vertido de lixiviados constitue unha contaminación con especial risco para a saúde das persoas, mais ainda no caso de vertidos producidos nos cursos fluviais, polas elevadas posibilidades que teñen de filtrarse ás fontes e acuíferos"

"O Concello de Ordes debe defender o medio ambiente e a saúde dos seus veciños, que está a verse ameazada polos vertidos de lixiviados de Sogama ao río Lengüelle, xa que o seu curso discorre, con posterioridade ao seu paso polo vertedoiro da Areosa, por tres parroquias ordenses, Lesta, Parada e Montaos

2. Revisión del Centro Comarcal
De igual modo salió adelante la moción del gobierno de solicitar a la Consellería de Medio Rural la reversión al Concello del centro comarcal de As Casillas. Según Astray, reversión que deberá realizarse no prazo dun mes xa que, en caso contrario, "iniciaremos o procedemento legal pertinente para conseguilo". Esta aprobación contó con la abstención de BNG y la Nova Alternativa de Juan Simón, lo que sirvió para que Astray criticara la ambigua postura de los nacionalistas en 1998 y ahora en 2009. "Cando o acordo de cesión dos terreos foi tomado na sesión de 29 de xaneiro de 1998 co voto favorable de 14 concelleiros e a única oposición dos membros do BNG, que se opuxo entón á cesión á Xunta do PP e agora se opoñen porque é a Xunta do Bloque", sostuvo Astray Mariño, quien también llamó la atención por el hecho de que la escritura notarial de cesión tenga fecha de 8 de febrero de 2003, mientras que el centro fue inaugurado en 2001.
Por eso, el portavoz le reprochó al ex alcalde, Teodosio Martino, que el centro “foi inaugurado antes de que fixerades as escrituras de cesión notarial".

Sin embargo, y pese a las críticas de Astray, los nacionalistas argumentaron su abstención "debido a que na proposta do Goberno non se contemplaba un Plan de Xestión e Usos" del edificio y "porque non se incluia un estudo do custo de conservación e mantemento do mesmo" que los nacionalistas cuantificaron en "máis de 60.000 euros anuais".

La frase de Gonzalo Castro
"Lamento la coincidencia do PP e o PSOE na solicitude de reversión, e na defensa do modelo de xestión clientelar das fundacións comarcais da era Fraga, algo que afortunadamente o BNG ten empezado a cambiar na presente lexislatura"

La frase de Manuel Astray
"O Concello de Ordes cedeu os terreos onde actualmente se atopa o centro comarcal de As Casillas para que se destinase á construción dun centro de exposición e promoción dos recursos da comarca de Ordes, pero nunca se fixo tal"

3. Planeamiento municipal
Otro de los puntos más debatidos de la mañana y en donde el grupo de gobierno se quedó sin el apoyo del PP, BNG y NA, versó sobre la modificación puntual de las normas subsidiarias de planeamento municipal para poder acometer la ampliación de la casa consistorial y la posible construcción de un aparcamiento subterráneo en la zona del parque municipal. Unas modificaciones que ya cuentan con el informe previo y favorable de Urbanismo y que, después de su aprobación de hoy, serán publicadas y se abrirá plazo de un mes para alegaciones.

Sin embargo, el gran debate plenario giró en torno al futuro aparcamiento subterráneo bajo el parque infantil. Mientras desde la oposición se proponían otros emplazamientos, como la plaza de la Constitución, astray señaló que se rechazó esa posibilidad "xa que non houbo interese por parte de ningunha empresa".

Las frases de Roberto González
"Aínda que o Bloque queira que as dependencias municipais estén repartidas en tres ou catro edificios, para este Goberno sería un erro. Dacordo con esa proposta un veciño virá á actual casa do concello, cando queira ir a Urbanismo iría ao campo da feira, cando sexan asuntos de servizos sociais iría á escola... nós cremos no concello único"

"Non é certo que co aparcamento o parque infantil desapareza, que quede moi claro"

Las frases de Ramiro Recouso
"O parque municipal Felix Rodríguez de la Fuente trátase da única zona verde que temos en Ordes, moi necesaria para o esparcemento dos seus veciños e veciñas"

"O BNG comparte a necesidade de ampliar o Concello, mais o que non defendemos e a eliminación do parque coa excusa da construcción dun parking que o propio goberno municipal ten eliminado debido á nefasta actuación na ampliación da alameda"

4. Parcelaria de Ordes y Poulo
Asimismo, el pleno municipal solicitará a la Consellería de Medio Rural la agilización de las concentraciones parcelarias de las parroquias de Santa María de Ordes y Poulo. Un debate en el que la intervención del Partido Popular y BNG se saldó en una auténtica batalla de cifras por ver que partido invirtió más en concentraciones parcelarias en los últimos anos.

Además, o pleno municipal aprobó su ordenanza reguladora de la tenencia de animales domésticos, que nace “para regular o mal hábito que é a defecación dos cans polas aceiras”, explicó Xesús Pedreira

Las frases de Xesús Pedreira
"As concentracións parcelarias das parroquias de Santa María de Ordes e Poulo son necesarias para que as explotacións agrogandeiras destas zonas teñan futuro"

"Esta ordenanza de tenencia de animais faise ante un problema de ética, estética e hixiene e agardamos que non haxa que poñer infraccións e que a xente acate a norma"

5. Crédito con Caixanova
Por último, el pleno municipal también aprobó la adjudicación a Caixanova de una operación de crédito por un importe de 1,3 millones de euros para la financiación de la reforma y ampliación de la casa consistorial, aprobada en la anterior sesión plenaria.
*